Haegerstrands har i mer än 165 år arbetat med frakter! Idag erbjuder vi alla typer av transporter – från dörr till dörr.
Våra kunder är både regionala och internationella företag som behöver stöd inom logistik och/eller tullhantering i samband med import och export.
Vi har just nu hög efterfrågan på våra tjänster inom tullhantering och spedition och behöver därför förstärka vårt team med en ny medarbetare.
Haegerstrands är ett team på 20 personer med huvudkontor i Gävle. Vi sitter i fina lokaler på Alderholmen, ett stenkast från Gävle Station.
Närheten till stationen gör det enkelt att pendla, men vi värdesätter fysisk närvaro på kontoret – här arbetar vi tillsammans och delar kunskap, gemenskap och arbetsglädje.
Om rollen
Som tulladministratör arbetar du med hantering av tullärenden i nära samarbete med övriga teamet. Erfarenhet inom tull eller spedition är meriterande, men vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, initiativförmåga och samarbetsvilja.
Vår tullavdelning består idag av fyra personer, och ett gott samarbete är avgörande för att hantera flödet effektivt. Tjänsten kräver servicekänsla, god kommunikationsförmåga samt noggrannhet och struktur.
Eftersom branschen är internationell krävs mycket goda kunskaper i både svenska och engelska – i tal och skrift.
Du kommer att arbeta i systemen Emma Sped och Microsoft Office. Att leverera hög kvalitet är en självklarhet hos oss.
Övrigt
På vår hemsida kan du läsa mer om våra tjänster inom tull och logistik.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Anställningsform: Provanställning på 6 månader.
Ansökan: Skicka din ansökan till ansokan@haegerstrands.se
Sista ansökningsdag: 7 augusti 2025 – vi läser och hanterar ansökningar löpande.